Tudjuk már, hogy mi a blog, milyen típusai vannak, mi a csuda az a mikroblog, és hogyan hívjuk a blogok kesze-kusza hálózatát.
Éppen ideje néhány szót ejtenünk azokról is, akik a profi - vagy épp kevésbé profi - bejegyzéseikkel építik, szépítik a blogok világát. Ők a bloggerek.
Kik blogolnak?
Forrás: Blogvilág
Szerző: Varsányi Martina, 2009. október 20.
A Technorati egy főleg angol nyelvterületen végzett kérdőíves felmérés alapján tanulmányt készített a blogoszféra 2009-es helyzetéről, melyből többek között az is kiderül, hogy kik is a bloggerek.
A bloggerek főleg a tanult, jómódú, 18-44 év közötti férfiak közül kerülnek ki. Egy átlag blogger legalább három blogot vezet, és minimum 2 éve "űzi az ipart".
A bloggerek 35%-a a hagyományos médiában is jelen van/volt íróként, riporterként, rádiós vagy tévés személyiségként.
Átlagosan heti 7-8 órát töltenek blogok olvasásával, heti 3 órát pedig hozzászólások írásával.
Megélhetési bloggerek
Forrás: Blogvilág
Szerző: Varsányi Martina, 2009. április 23.
Bár a blogok főleg szórakozásból vagy elhivatottságból születnek, komoly üzletté is válhatnak.
A Wall Street Journalban megjelent cikk szerint a bloggerkedés új szakmának tekinthető.
A megélhetési bloggereket 4 csoportba lehet osztani:
- a blogok oldalán megjelenő reklámokból, fizetett hirdetésekből élők
- bérbloggerek
- a blogon keresztül közvetve pénzt keresők
- blogjukat értékesítők
A bérbloggerek azok, akiket egy-egy bejegyzés, vagy egy egész blog szerkesztésére kérnek fel. Szabadúszóként tevékenykednek, írásaik legtöbbször nevük feltüntetése nélkül jelennek meg.
A közvetve pénzt keresők igen széles tábort képviselnek, legtöbbjük nem is nevezi magát hivatásos bloggernekk. Közéjük tartoznak azok, akik blogjukkal termékeket, szolgáltatást értékesítenek, de azok is, akik a blogjukban közzétett szakmai tevékenységük hatására kedvező állásajánlatot kapnak.
A nagy olvasottsággal rendelkező blogokat gyakran adják-veszik a bloggerek a fizetett hirdetésekből származó bevételek reményében.
Hivatalosan is médiamunkás a blogger
Forrás: hwsw
Szerző: Koi Tamás, 2009. október 6.
Az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (FTC) 2009. őszén úgy határozott, hogy a bloggereknek kötelességük felfedniük írásaikban, ha valamilyen ellentételezést kaptak a bejegyzéseikben tárgyalt termék vagy szolgáltatás gyártójától vagy forgalmazójától. Ha elmulasztja ezen kötelességét, akkor bizony még pénzbüntetésre is számíthat a feledékeny blogger.
Miért lesz ettől hivatalos a blogger szakma?
Nos azért, mert ez a szabályozás eddig csak az újságírókra vonatkozott. Azzal, hogy az FTC a bloggerekre is kiterjesztette a szabályozást, hivatalosan is elismerték a bloggereket, mint "médiamunkásokat".
Milliárdos bloggerek
Forrás: hvg.hu
2010. április 6.
Már az előző két cikk is a blogjukkal pénzt kereső bloggerekről szólt, így jogosan tenné fel a kérdést bárki: minek még egy harmadik is?
Egész egyszerűen azért, mert itt konkrét nevet is találunk. Valakit, akinek nagyon bejött a bloggerkedés.
Nick Dentonról van szó, aki 2007-ben a Sunday Times "gazdagok listáján" az 502. helyet fogalalta el, 290 millió! dolláros vagyonával.
Az angol újságíró 2002-ben indította blogját, melyet mára egy külön csapat üzemeltet. A siker gyorsan az ölébe hullott Dentonnak, hiszen 2004-ben, vagyis 2 évvel az indulást követően a blog már havi 6500 dollárt jövedelmezett.
Aki ezen most meglepődött, ajánlom, olvasson bele a techline cikkébe itt, ahol még ennél is nagyobb számokkal lehet "összefutni".
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése